Read more: perantaudiary Blogspot | life is journey diari perantau: Al Fatihah..

Saturday, December 12, 2009

Al Fatihah..




Dari kiri Danial, saya dan Acap, Zanur, Ain, arwah Hanisa (baju bewarna kuning) dan Masyitah.



Petang tadi, saya menerima satu sms, daripada adik Masyitah dari Negeri Sembilan. salah seorang ahli peserta tiger skuad semasa Kem harapan Sapura. Adik-adik saya.

“ As’kum… A.Imran? hanisa dh mninggal ngn adk die 7 thn bru pg td rmh die kne rmpuh lori mnyk. Hbs x de bnde yg tngl trbkr.”

“Astaghfirulllahalazim, innalillahwainnailaihirojiu’n..” Saya membalas mesej tersebut. Terkejut.

Benarlah, maut tak mengenal usia.

Al fatihah..


Petronas siasat insiden lori tangki rempuh rumah

Sumber: http://www.bharian.com.my

KUALA LUMPUR: Petronas Dagangan sedang menyiasat insiden yang mana sebuah lori tangki minyak merempuh sebuah rumah di Batu 18, Kampung Ulu Klawang di Jelebu, Negeri Sembilan sehingga mengorbankan pemandunya dan dua beradik kira-kira 8.40 pagi tadi.

Menurut kenyataan Petronas Dagangan, pihak berkuasa dan wakil Petronas Dagangan serta operator pengangkutan yang membawa produk untuknya berada di tempat kejadian untuk menyiasat punca insiden.

"Petronas Dagangan melahirkan rasa kesal dan takziah dan akan memberi segala bantuan yang perlu kepada keluarga mangsa insiden.


"Syarikat akan mengambil tindakan yang perlu terhadap operator pengangkutan yang terbabit dalam kejadian ini," menurut kenyataan itu.

Dalam kejadian itu, lori tangki berkenaan yang sedang membawa 21,000 litre petrol dan 10,000 liter diesel terbabas dan merempuh sebuah rumah lalu terbakar.

Pemandu lori tersebut mati dalam kejadian itu termasuk dua beradik yang sedang berada di dalam rumah berkenaan semasa kejadian. - Bernama



Semoga roh arwah dan adiknya ditempat dikalangan orang-orang yang beriman.

Read more: perantaudiary | life is journey

3 comments:

  1. sedihnya....


    ramai meninggalkan pergi...

    ReplyDelete
  2. salam takziah kat arwah dan adiknya ..

    huhuhu..

    BTW, saya folo yer *33. Thanks following me ..

    =)

    ReplyDelete