Read more: perantaudiary Blogspot | life is journey diari perantau: part time

Saturday, May 14, 2011

part time





Salam termenung.


Indikator untuk menilai sejauh mana bacaan atau pengisian menarik yang saya terima boleh dilihat menerusi sebanyak mana hasil tulisan saya didalam diari ini. 


Hipotesis mudah: Semakin banyak bahan bacaan yang dihadam, semakin kerap saya menulis. Hasilnya, semakin banyak pengisian yang dapat dikongsi bersama. 


Namun tidaklah pula semua yang berlaku akan saya coretkan disini, namun suka diingatkan ini adalah diari seorang pengembara di bumi Allah swt, berkongsi ibrah dan pengajaran moga-moga menjadi manfaat kepada pembaca, lebih-lebih lagi kepada si penulis. 


Ya, sebelum saya terlupa.


Cuti selama empat bulan bukan satu tempoh yang singkat. 


Sambil-sambil menyiapkan kerja makmal untuk thesis, insyaAllah disebelah petangnya bekerja di sebuah restoran. Saya berangan mengumpul duit selama dua bulan, langsung menjelang Ramadan mempunyai dana yang penuh untuk berkelana mencari ilmu di pondok samada di negeri Kelantan atau Melaka.


Itulah impiannya. Moga diizinkan dan diberi kekuatan, mohon didoakan supaya tercapai.







Read more: perantaudiary | life is journey

No comments:

Post a Comment